Företag tjänar på en bra miljöpolicy

Som företagare tjänar du mycket på att idag ha en fungerande och effektiv miljöpolicy. Att du följer de ISO-regler som gäller brukar i stort sett vara helt självklart. Det är dock inte det som kunden vill höra, utan här handlar det helt enkelt om att i klartext informera på ett enkelt sätt som alla förstår vad företaget gör för att hjälpa till att rädda miljön. Som ett exempel kan du välja ett städbolag som utför privata städtjänster i hemmet. Här vill du då veta att de använder sig av miljövänliga rengöringsmedel och att de inte kastar de tomma burkarna och flaskorna direkt i papperskorgen.

Detta kommer du då inte att veta ett dugg om när du bara ser två olika ISO-nummer flaxa förbi dina ögon på deras hemsida eller på de bilar de använder. Det du vill veta är att det klart och tydligt någonstans finns information på svenska om vad de anviso-154533_960_720änder och att de sparar på åtgången av dessa medel. Här är det naturligtvis också ett företag som till viss del ligger i transportbranschen, då de använder bilar för att transportera sig själv dit de ska utföra sina arbeten. Det är då också viktigt att de använder miljövänliga bränslen och bilar av nyare modell.

Det var bara ett litet exempel och här tjänar helt enkelt alla förekommande företag på att upprätta en tydlig och klar miljöpolicy som deras kunder och klienter verkligen förstår. Även företag inom kontorsbranschen kommer att vara beroende av detta, då det här förmodligen används mycket el samt också brukas en hel del papper. Helt enkelt finns det alltid något på varje företag som har med miljön att göra och då är det helt enkelt så att alla företag tjänar på att visa upp sig så att kunder och klienter förstår att de tar sitt ansvar.

bloggie